streda 27. júla 2016

Insomnia: Vladimíra Šebová



Ahoj :) Neviem ako u vás no u nás je hrozné počasie. No pred chvíľkou prišla búrka a to je pre mňa ten pravý čas na písanie :) Tento krát to bude najnovší knižný hit- INSOMNIA.

Určite aj vy, tak ako všetci čitatelia máte obdobia  že len čítate a čítate, sú to síce dobré knihy, no niečo tomu chýba. Presne takým obdobným som si prechádzala nedávno. Som vážne zaťažená na fantasy knihy, no keď v jednom kuse čítate o upíroch a vlkolakoch, po čase vás to prestane baviť ako keď opočúvate pesničku. Tak som sa rozhodla hľadať niečo originálne. Nikde som nevedela nájsť nič také čo by ma zaujalo. Tak som sa vybrala na prieskum.Netrvalo dlho a našla som úžasnú knižnú novinku s Názvom Insomnia od Vladimíry Šebovej. Alebo si ona našla mňa? :) To presne neviem no  vôbec som neoľutovala.


Prvé čo mi udrelo do očí (asi každému) je úžasný dizajn obálky knihy od Saša Vavrová Photography
Žiadne "čačky-mačky", proste simple obálka a úžasná fotografia ktorá úplne vystihuje obsah knihy, čo je výhodou vzhľadom na to že niektoré publikácie sa naozaj na míle vzďaľujú od dizajnu svojich obálok čo je veľa krát mätúce aj keď sa riadite heslom ,,Nesúď knihu podľa obalu." Zaujal ma najmä nápad. Myslím že kniha ktorej hlavná postava trpí totálnou nespavosťou a to ako sa s ňou pasuje je ozaj unikátna fikcia ktorá podľa mňa nemá konkurenciu.
Príbeh sa odohráva v Londýne. Ako som už spomýnala, hlavnou postavou je žena. Sara Nickson je mladá spisovateľka, píšuca knihy pre deti. na prví pohľad pracovitá mladá autorka, no spoločnosť ani netuší že je Insomničkou. Nepotrebuje spánok a jej telo to zvláda. V knihe opisuje ako sa pasuje so svojím osudom a tiež dochádza k nečakaným zápletkám a ešte nečakanejším vyvrcholeniam. Nechýba romantika a celý dej okorenila povaha hlavnej postavy jej občasná nezodpovednosť a chuť užívať si všetok čas ktorý jej Insomnia poskytuje.  Môžem vám povedať že táto kniha bola samé prekvapenie a zauzlenie no autorka to neprehnala takže to určite nebol "prečačkaný" dej. Veľmi sa mi páčil efekt ktorý tvorila prvá kapitola s poslednou, ten záver bol naozaj krásny a kedže mnoho otázok ostalo nezodpovedaných autorka si pekne otvorila dvere pre pokračovanie v ďalšom diele tejto trilógie. Dej bol naozaj veľmi pútavý a udržal ma pri knihe až kým som ju celú nedočítala. Nezainteresovaný človek by ostal v nemom úžase keby vedel že autorka tejto úžasnej fikcie len začala s písaním tohto žánru. S autorkou som dokonca nedávno robila rozhovor. Knihu odporúčam všetkými desiatimi a teším sa na pokračovanie. Tiež som vám sem priložila videotrailer ku knihe a v odkaze nižšie si môžete knihu zakúpiť v online kníhkupectve Martinus.












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára